Для учнів 9 класу

Дистанційне навчання

Українська мова

Дата: 01.11.2022

Тема: Контрольний докладний письмовий переказ публіцистичного стилю із творчим завданням.

Завдання:

Прочитайте текст двічі. Письмово перекажіть близько до тексту. Доповніть переказ власними роздумами про важливість пізнання себе та вибір професії за покликанням (не менше 100 слів).

Як знайти своє покликання

Невдовзі кожен з нас має обрати фах, який має визначити долю. Як же страшно помилитися у виборі майбутньої професії! Саме цей вибір для плину нашого життя цілком може стати вирішальним.

Ви помічали, як багато навколо нас халтурників і невмійків? Якщо невмійко – це той, хто чогось не вміє, але може ще колись навчитися, то халтурник – це людина, усвідомлено байдужа до своєї праці. Халтурник – це безвідповідальний і ледачий ремісник, який так і не став і вже не стане майстром.

Кажуть, що майстер – це той, хто знайшов своє покликання у праці. А ще кажуть, що справжнього майстра характеризують три ознаки. Перша – це високе професійне вміння, володіння тими прийомами, які забезпечують щонайвищий рівень роботи. Друга ознака – це творче ставлення до праці, своєрідний і неповторний “почерк”. Це те, що все виконане майстром робить неповторним, а самого майстра – незамінним. І, нарешті, третьою ознакою справжнього майстра є його прагнення прислужитися людям, бути їм по-справжньому корисним.

Ви можете заперечити: хіба ота корисність така вже необхідна? Навчився щось робити вправно, то й роби! Аби платили побільше. Та виявляється, все не так просто. Якщо праця майстра не є корисною людям, то й майстерність виявиться позбавленою смислу, навіть може суперечити інтересам людей, стати аморальною.

Кому спаде на думку визнати майстром кишенькового злодія? Або славетного шахрая, “великого комбінатора” Остапа Бендера? Або здібного вченого – героя роману Герберта Уеллса “Людина-невидимка”, який і не думав про те, щоб його відкриття стало для людей корисним.

Знайти своє покликання – значить виявити себе у праці, яка найкраще відповідала б складові душі, нахилам, здібностям. Пам’ятаєте ідею “сродної праці” Григорія Сковороди?

Самим лише навчанням створити майстра неможливо. Необхідна гармонія особистості з обраною професією. Тобто відповідність того, чого людина прагне, з тим, на що ця людина спроможна.

Як було б прикро поповнити собою лави узаконених дипломами немайстрів! Щоб цього не сталося, потрібно одне: правильно обрати професію, відчувши своє покликання. А для цього необхідно навчитися правильно оцінювати себе. Це тільки на перший погляд просто, а насправді – немає нічого складнішого. Отже, пізнай себе  і знайдеш своє покликання! 

Роботу прикріпіть в ЄШ.


Дата: 13.10.2022 (1)

Самостійна робота

1. Заповніть літературний паспорт твору "Слово про похід Ігорів"

Рід:

Жанр: 

Літературний напрямок:

Персонажі:

Сюжет:

Проблематика:

Випишіть 15 ключових, на вашу думку, цитат з твору.

2. Запишіть свої роздуми щодо "золотого слова" Святослава.

Виконане завдання додайте в ЄШ до 14.10.2022.

Дата: 13.10.2022

Тема уроку: Григорій СКОВОРОДА. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. «De libertate»

1. Подивіться уважно відео.

Обличчя української історії

2. Прочитайте матеріал (с.65-66) та укладіть короткий конспект.

3. Вивчіть напам'ять вірш "De libertate»

_____________________________________

Дата: 16.03.2020
Українська література
Тема уроку: Тарас Шевченко «Кавказ». Продовження теми національно-визвольної боротьби. Узагальнена ідея поеми
Завдання для учнів:
1.     Прочитайте поему «Кавказ» (с.209-214)
2.     Опрацюйте матеріал на с. 214-217 та заповніть картку:

 
3.       Випишіть ключові цитати:















Дата: 17.03.2020
Українська мова
Тема уроку: Безсполучникове складне речення
Завдання для учнів:
1.     Переглянути відеоурок
2.     Опрацювати матеріал підручника( П. 28 с.100-101)
3.     Розглянути схему. Розповісти, що вам відомо про безсполучникове складне речення.

4.     Вправа 1 (усно)
5.     Вправа 4, с.101 (письмово в зошиті)
________________________________________________________________________

Дата: 19.03.2020
Українська мова
Тема уроку: Розділові знаки в безсполучникових реченнях

Завдання для учнів:
1.     Переглянути відеоурок
 Картинки по запросу "крапка з комою у безсполучниковому складному реченні"
2.     Опрацювати матеріал підручника( П. 29, 30, 31 с.100-101)
3.     Вправа 6 (с.107), вправа 7 (с.108), вправа 6 (с.110)
________________________________________________________


Дата: 20.03.2020
Українська література
Тема уроку: Тарас Шевченко «І мертвим , і живим, і ненарожденним…»
Завдання для учнів:
1.     Прочитайте послання «І мертвим , і живим, і ненарожденним…» (с.218-224)
2.     Перегляньте відеоматеріал.
Картинки по запросу "і мертвим і живим"

Літературний рід: епос
Жанр: послання
Вид лірики: патріотична
Провідні мотиви: критика української еліти, яка зневажає український народ, і заклик до соціального примирення заради відродження нації.


3.     Опрацюйте матеріал на с. 224-226. Укладіть короткий конспект.
4. Перечитайте послання вдруге. Випишіть ключові цитати (не менше 10).



Дата: 23.03.2020
Українська література

Тема уроку: Тарас Шевченко «І мертвим , і живим, і ненарожденним…». Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього.
Завдання для учнів:
1.     Перечитайте послання.
2.     Перегляньте відеоматеріал.
https://www.youtube.com/watch?v=DWmhzmyJIYA
3. Зробіть невеликий конспект переглянутого відеоуроку.
4. Вивчіть фрагмент (на вибір).
Відео, де ви розповідаєте вивчені напам'ять поезії, можете надсилати на  Viber 0666949355.  Ваш талант, уміння декламувати, бажання вчитися та творчість буде оцінено!
_________________________________
Дата: 24.03.2020
Українська мова
Тема уроку: Безсполучникове складне речення. Тренувальні вправи
Завдання для учнів:
1.     Повторити вивчений матеріал (Параграф 28-31)
2.     Доповніть схеми прикладами. (Випишіть речення з підручника чи будь-якого художнього твору)
Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні
[   ],[   ]. __________________________________
               __________________________________
Одночасність, послідовність.

[   ];[   ]. __________________________________
               __________________________________
Частини далекі за змістом або ускладнені.

[   ]:[причина]. _______________________________
[   ]:[доповнення].______________________________

[   ]-[висновок, наслідок]____________________________
[умова, час]-[   ]. _______________________________
[   ]-[   ]. протиставлення___________________________
3.     Вправа 7 (с.102)
4.     Виконати тестові завдання з теми «Безсполучникове складне речення»
Увага! Тест можна пройти лише один раз.
Успіхів!
https://forms.gle/BJy4zh6FN3jt2fyV7
Тестування виконати до 25.03.2020.
__________________________________________________
Дата: 26.03.2020
Українська мова
Тема уроку: Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку
Завдання для учнів:
1.     Уважно подивитися відеоурок

2.     Опрацювати матеріал підручника (П. 32 с.112)
3.     Записати речення в зошит. Підкреслити граматичні основи. До кожного речення накреслити схему.  Вказати види зв’язків у реченні. Завдання виконати за зразком.
Зразок:


1.     Дерево на противагу воді не витримувало вічності руху, воно вмирало під людськими ногами, під колесами й кінськими копитами, в ньому щезали живі соки, воно біліло, виснажувалося, ставало крихким, дошки настилу проломлювалися, міст зяяв чорними отворами, крізь які знизу ласо прозирала ріка, але тоді мостищанські теслі без про гайки тягли нові дошки і, не припиняючи руху по мосту, лагодили настил, пускали перехожих і повози стороною на короткий час.
2.     Вільно й широко розляглися зелені поля; не тіснили їх похмурі ліси, не давили високі гори, і далеко-далеко сягало око вподовж ланів та невеликих гайків, що зеленими вершечками виглядали з ярів та балок.
Фото виконаного в зошиті  завдання обов’язково надіслати на електронну адресу  bodashechka@ukr.net  !!!

-----------------------------------------------------
Дата: 23.03.2020
Українська література

Тема уроку: Тарас Шевченко. ."Лірика періоду арешту й заслання і після повернення з нього. "Доля", "Росли укупочці, зросли"...
Завдання для учнів:
1.     Прочитайте матеріал підручника (с.239-244). Укладіть короткий конспект.
Фото виконаного в зошиті  завдання надcилайте на електронну адресу  bodashechka@ukr.net  !!!
2. Прочитайте поезії  "Доля", "Росли укупочці, зросли"
3. Вивчіть поезію "Доля" напам'ять.


__________________________________________________
Дата: 06.04.2020-10.04.2020
Українська література
Тема уроку: Тарас Шевченко «Катерина», «Наймичка», «У нашім раї на землі…»
Завдання для учнів:
1.     Прочитайте твори «Катерина», «Наймичка», «У нашім раї на землі…»
2.     Перегляньте відеоурок та занотуйте важливий матеріал.

3.     Опрацюйте матеріал на с. 234-235
4.     Напишіть свої роздуми щодо долі героїнь творів «Катерина» та «Наймичка». Чия доля вас вразила більше?
5.     Фото виконаного в зошиті  завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net  до 12 квітня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!
______________________________________________
Дата: 07.04.2020
Українська мова
Тема уроку: Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально-етичну або суспільну тему
Повідомлення — один з жанрів усного висловлювання; невеликий за обсягом твір на певну тему в публіцистичному стилі, призначений для публічного виголошення.
Джерелом для повідомлення в публіцистичному стилі може бути:
  • інформація про події, яку подають ЗМІ;
  • власні спостереження за фактами і явищами суспільного життя;
  • інформація в Інтернеті;
  • література.
Структура повідомлення
1.  Вступ (зацікавлення, створення необхідного настрою).
2.  Основна частина (наявність доказів на користь власної позиції, наведення переконливих фактів, прикладів).
3.  Висновки (узагальнення положень основної частини, спонукання аудиторії до дискусії, виголошення заклику тощо).
Алгоритм підготовки повідомлення
Вибір теми й визначення мети повідомлення → збір інформації → структурування матеріалу → створення повідомлення.
Завдання для учнів:
Серед запропонованих тем виберіть ту, яка вас найбільше хвилює. Складіть і запишіть у зошит тези для повідомлення на вибрану тему.
Орієнтовні теми
1.  Життєві цінності сучасника.
2.  Мова українського телебачення.
3.  Люди, що створили себе самі.
4.  Молодіжний сленг як мовне явище.
5.  Проблеми екології і ми.

Фото виконаного в зошиті  завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net  до 09 квітня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!
_____________________________________________
Дата: 09.04.2020
Українська мова
Тема уроку: Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку

Відеоурок буде провелено 09 квітня об 11.00.
Домашнє завдання:
Записати речення в зошит. Підкреслити усі члени речення. Накреслити схему.  Вказати види зв’язків у реченні. 

Весняне сонце, що весело посміхалося з голубої бані й кокетливо жбурляло на брук своє золоте проміння, остаточно зачарувало всіх: святкова публіка весело пливла по асфальтових тротуарах і, шмигаючи своїм строкатим вбранням, безтурботно шелестіла симпатичним міським гомоном.
Фото виконаного в зошиті  завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net  до 11 квітня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!

____________________________________
Дата: 13.04.2020
Українська література
Тема уроку: Біблія в житті Т.Г.Шевченка.  Тарас Шевченко «Ісаїя. Глава 35»
Завдання для учнів:
1.     Перегляньте відеоурок та коротко занотуйте важливий матеріал.


2.     Підготуйтеся до контрольної роботи за творчістю Тараса Шевченка.
________________________________________________________
Дата: 14.04.2020
Українська мова
Тема уроку: Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку
Завдання для учнів:
1.     Записати речення в зошит. Підкреслити граматичні основи. До  речення накреслити схему.  Вказати види зв’язків у реченні.
1 варіант виконують такі учні: Михайлова Д.,  Скарбова К., Дороганич С., Бричка С., Хомяченко К.
А ті двоє, що знайшли одне одного в людському вировинні, безжурно блукали по Києву, ходили в пущі, плавали за Дніпро і за Десну, збирали ягоди в лісах, слухали пташиний щебет; Сивоок знаходив небачені сині квітки і дарував Ярославі, давня його пристрасть до втеч зродилася знов у крові, він ладен був утекти від усього, аби лиш належали йому оці нестерпно сірі до сизості очі, оці розхилені уста, оця ніжність, од якої заходилося його серце. (за П.Загребельним)

2 варіант (для решти учнів)
Не треба довго стояти перед цими мозаїками, бо нічого вони не скажуть, а тільки вранішня зоря може прошепотіти його ім'я, сховане століттями, або продзвенить воно в золоті променів незгасного сонця над прадавнім Києвом. (за П.Загребельним)
Фото виконаного в зошиті  завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net  до 16 квітня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!

 ______________________________________________


_______________________________________________
Дата: 21.04.2020
Українська мова
Тема уроку: Розділові знаки у складному реченні з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку
Завдання для учнів:
1.     Записати речення в зошит. Поставити пропущені розділові знаки. Підкреслити граматичні основи. Накреслити схеми. Вказати види зв’язків у реченнях.
Та знаю у талих протоках і мій починається шлях що піде землею в широких і щирих піснях.
Забриніли бруньки на вишнях заяснішали дальні далі і в гаю крізь траву торішню спалахнули свічки конвалій.
Я знов пригадую весну свою хлоп’ячу що квітла у вітрах в донецькій далині і вчителя свого лице я бачу і п’є душа моя слова його ясні.
2.     Підготуватися до самостійної роботи.
Фото виконаного в зошиті  завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net  до 23 квітня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!
 __________________________________________________________________
________________________________________________________________
Дата: 24.04.2020
Українська література
Тема уроку: Пантелеймон Куліш – відомий письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач
Завдання для учнів:
1.     Перегляньте відео.

2.     Законспектуйте матеріал з розділу «Теорія літератури» (с.253-254)
3.     Прочитайте роман «Чорна рада» (с.254-291 у підручнику)!!!  Звісно, бажано твір читати в повному обсязі.
___________________________________________________
Дата: 27.04.2020
Українська література
Тема уроку: Пантелеймон Куліш «Чорна рада»
Завдання для учнів:
1.     Перегляньте відеоурок

2.     Заповніть картки:
 
 
Фото виконаного в зошиті  завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net  до 29 квітня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!
3.     Подивіться фільм «Чорна рада» (за бажанням).
________________________________________________________

 ____________________________________________________________________
Дата: 30.04.2020
Українська мова

Тема уроку: Тренувальні вправи

Відеоурок буде проведено об 11.00.
Домашнє завдання:

_____________________________________________________________
Дата: 04.05.2020
Українська література
Тема уроку: Роман "Чорна рада". Персонажі твору
1.     Перегляньте відео.

2.     Користуючись матеріалами відео, напишіть характеристику 2-3 персонажів (на вибір).

Розгляньте опорну карту. Запишіть 5-6 важливих фактів у зошит.
Фото виконаного в зошиті  завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net  до 6 травня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!
__________________________________________________________

Дата: 05.05.2020
Українська мова
Тема уроку: Перевірочний диктант
Завдання для учнів:
Напиши аудіодиктант
__________________________________________________________
___________________
Дата: 08.05.2020
Українська література
Тема уроку: Марко Вовчок. Повість «Інститутка»
Завдання для учнів:
1.     Перегляньте фільм «Марко Вовчок. Таємнича зірка»

2.     Переглянувши фільм, дайте відповіді на запитання (письмово)
1)    Справжнє ім’я письменниці …
2)    Як називали письменницю її сучасники?
3)    Перша збірка Марка Вовчка називається …
4)    Скільки часу знадобилося Марії, щоб вивчити українську мову?
5)    З якою французькою новелісткою порівнюють Марка Вовчка?
6)    Хто оголосив Марка Вовчка «своєю духовною дочкою»?
7)    Що купив для Марії Тарас Шевченко, щоб підтримати її матеріально?
8)    З яким відомим французьким письменником підписує контракт у сорокарічному віці?

3.     Прочитайте повість «Інститутка»

Фото виконаного в зошиті  завдання  надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net  
___________________________________________________________
Дата: 12.05.2020
Українська мова
Тема уроку: Мовні аспекти вивчення речення (порядок слів  у реченні, граматична основа, види речень)
Завдання для учнів:
1.     Виконати тестові завдання
1.   З’ясуйте, який вид підрядного відповідає кожному фрагментові складного речення.
1 Я переконався, що …
2 ... то б не перемогли.
3 ... та він не погодився.
4 Настала та хвилина, коли ...
Вид підрядного речення
А означальне
Б з’ясувальне
В місця
Г умови
Д допустове
2.   Визначте синтаксичну роль виділеного дієслова в реченнях
1 підмет
2 компонент складеного дієслівного присудка
3 обставина
4 додаток
А Звичай робити писанки виник в Україні ще з дохристиянських часів.
Б Поет не міг написати рядка без вогненного перевтілення в образи.
В Він мені казав вивчити напам’ять про Каїна та Авеля.
Г На колишній Гетьманщині на Водохреще парубоцтво сходилося на лід помірятися силами.
Д Співати - це обов’язково, як дихати.
3.   Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
1 перед узагальнювальним словом
2 між підметом і присудком
3 при відокремленій прикладці
4 у безсполучниковому реченні
А Дмухнув вітрець - і мрії ті пропали.
Б Мемуари, щоденники, листи - усе це джерела для вивчення історії.
В Соловей співає - серце завмирає.
Г У будь-якій ситуації залишатися Людиною - ось єдина умова життя.
Д Часом над горами встає веселка - різнобарвний стовп світла.
4.   Двокрапку треба поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки пропущено)
А Здобули волю відшукали долю.
Б Посієш впору збереш зерна гору.
В Гаї шумлять я слухаю хмарки біжать милуюся.
Г Повіяв вітер по долині пішла дібровою луна.
Д Знаю одне мені вистачить сил подолать перешкоди.
5.   Складнопідрядне речення з підрядним умови утвориться, якщо до частини "У неділю ми обов'яково поїдемо до Києва..." додати
А незважаючи на люті морози.
Б якщо купимо квитки на потяг.
В бо вже скучили за рідним містом.
Г так що неодмінно відвідаємо Лавру.
Д щоб краще дізнатися історію столиці.
6.   Доберіть приклад до кожного типу речення
1 складнопідрядне
2 складносурядне
3 складне безсполучникове
4 складне з різними видами зв'язку
Приклад
А Не бійтесь заглядати у словник: це пишний яр, а не сумне провалля.
Б Старе поволі забувається, а нового не варто порушувати.
В Треба дати зрозуміти, що світ наш не замерзає і не згасає
Г У повітрі дощ, і гречка пахне тепло, немов, розлився бурштиновий мед.
Д Осяяний сонцем, перед нами розкрився зовсім новий світ.
2.     Підготуватися до перевірочної роботи.

·         Фото виконаного в зошиті  завдання  надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net  
__________________________________________________________
_____
_______________________________________________________________
Дата: 18.05.2020
Українська література
Тема уроку: Продовження теми народного життя в повісті «Інститутка»
Завдання для учнів:
1.     Переглянути відеопрезентацію


2.     Підготуватися до контрольної роботи за творчістю П.Куліша, Марка Вовчка
____________________________________________________________________
Дата: 19.05.2020
Українська мова
Тема уроку: Повторення вивченого
Завдання для учнів:

1.     Перегляньте відеоурок. Перевірте свої знання.

__________________________________________________________________
Дата: 21.05.2020
Українська мова
Тема уроку: Контрольний диктант
Завдання для учнів:
Напишіть аудіодиктант

Фото написаного диктанту  надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net  до 16.00 21.05.2020
__________________________________________________________
_______________________________________________________
Дата: 25.05.2020-29.05.2020
Українська література
Тема уроку: Література для читання на літніх канікулах
Завдання для учнів:
Ознайомтесь зі списком літератури.
Майбутнім десятикласникам
Література для читання на літніх канікулах
1.       Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»
2.       Панас Мирний (П. Рудченко) «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
3.       Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевич) «Мартин Боруля»
4.       Іван Франко «Мойсей»
5.       Михайло Коцюбинський «Тіні забутих предків»
6.       Ольга Кобилянська «Іmpromtu phantasie», «Valse melancolique»
7.       Леся Українка «Лісова пісня»
Твори для вивчення напам’ять:
1.       Іван Франко «Чого являєшся мені...»
2.       Микола Вороний «Блакитна панна»
3.       Олександр Олесь (О. Кандиба) «З журбою радість обнялась...», «Чари ночі»,  «О слово рідне! Орле скутий!..»,
4.       Леся Українка (Лариса Косач) «Contra spem spero!»,
І пам’ятайте:

«Якщо пошукаєш у книгах мудрості, то знайдеш велику користь для душі своєї».
_______________________________________________________________
Дата: 26.05.2020
Українська мова
Тема уроку: Повторення вивченого
Завдання для учнів:

1.     Перегляньте відеоурок. Перевірте свої знання.

_____________________________________
Дата: 28.05.2020
Українська мова
Тема уроку: Повторення вивченого
Завдання для учнів:
1.     Перегляньте відеоурок
Дякую моїм учням за яскравий навчальний рік!!! Будьте щасливими!
Чудового вам літа! І нехай скрізь лунає українська мова !!!

Немає коментарів:

Дописати коментар