Для учнів 10 класу

Дистанційне навчання
Українська література
Дата: 04.11.2022
Тема: Лірика збірки І.Франка "З вершин і низин"
Завдання:
Опрацюйте матеріал. Укладіть короткий конспект.






Дата: 16.10.2020
Українська мова
Тема уроку 1, 2: Лексична помилка. Тренувальні вправи
Завдання для учнів:
1. Перегляньте відео.


2. Виконайте тестові завдання за варіантами. Відповіді до тестів надішліть на електронну адресу  bodashechka@ukr.net до 18.00.

Лексична помилка

1 варіант (виконують дівчата)

1. Лексичну помилку допущено в рядку

А бурхливі овації                          Б залежно від обставин

В обрати представника                Г взявся до роботи

2.Лексичну помилку допущено в рядку

А брати участь                               Б оточуюче середовище

В сидіти на протязі                        Г половина учнів

3.Лексичну помилку допущено в словосполученні

А відкрити банку                           Б байдуже ставлення

В розумний вундеркінд               Г цікаві заходи

4. Лексичну помилку допущено в словосполученні

А відсутній по хворобі                 Б висловлюватися вголос

В цього року                                   Г внесок у науку

5.Лексичну помилку допущено в рядку

А діючий вулкан                            Б тонізуючі речовини

В ідучий пішохід                           Г блукаючий нерв

6. НЕМАЄ лексичної помилки в рядку

А  здавати іспит                             Б  заказати товар

В  по крайній мірі                          Г  зазнати поразки

7.НЕМАЄ лексичної помилки в рядку

А квітень місяць                             Б складати іспит

В долоні рук                                   Г п’ята година вечора

8.НЕМАЄ лексичної помилки в рядку

А гарно виглядати                                     Б  здобути перемогу

В несподіваний сюрприз                         Г колишній екс-президент 

9. Помилково вжито слово в рядку

А багаточисельний мітинг          Б провідний інженер

В видаляти зуб                               Г завдати удару

10.Помилково вжито слово в рядку

А зачиніть двері                             Б закрийте банку

В закрийте вікна                            Г розгорніть підручник

11.Помилково вжито слово в рядку

            А йти вниз                                       Б передовий авангард

В упродовж дня                             Г прийти на прем’єру

12.Лексичну помилку допущено в усіх рядках, окрім

            А обсяг продукції                          Б виключення з правила

В слідуючий день                          Г задати запитання

Лексична помилка

2 варіант (виконують хлопці)

1. Лексичну помилку допущено в рядку

А вільна вакансія                                      Б жодного разу

В поводитися ввічливо                            Г розпочати збори

2.Лексичну помилку допущено в рядку

А я вибачаюся                                            Б навчальний заклад

В сходова клітка                                        Г посіли перше місце

3. Лексична  помилка  є в рядку

А корислива людина                                Б лікувальний лист

В дружній погляд                                      Г рекомендований лист

4. Лексичну помилку допущено в рядку

А трапляються помилки                          Б вітальний адрес

В приймати участь                                    Г складати іспит

5.Лексичну помилку допущено в рядку

А військовий парад                                   Б воєнне училище

В військова частина                                  Г воєнна зона

6. Помилково вжито слово в рядку

А багаточисельний мітинг                      Б провідний інженер

В видаляти зуб                                           Г завдати удару

7.Лексичну помилку допущено в усіх рядках,ОКРІМ

А креативна творчість                              Б основний лейтмотив

В чорна сажа                                              Г освітянська спільнота

8. Лексичну помилку допущено в рядку

А запросив до театру                               Б відповіді співпадають

В робота за сумісництвом                       Г розгорнути книгу

9.Лексичну помилку допущено в рядку

А уникнути небезпеки                              Б їхати автобусом

В приїхав сім років назад                                   Г винайняв квартиру в центрі

10.Лексичну помилку допущено в рядку

            А пестити дитину                                      Б посів   призове місце

В фільм сподобався                                  Г страшна потвора

11.НЕМАЄ лексичної помилки в рядку

А крутиться голова                                   Б  купляти зошити

В накрапає дощ                                          Г  листати журнал

12. НЕМАЄ лексичної помилки в рядку

А курс долара росте                                 Б у більшості випадків

В корінним образом                                 Г освітній процес

 

Дата: 09.10.2020
Українська мова
Тема уроку: Лексичні та фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство мови
Урок  у ZOOM
Домашнє завдання
__________________________________________


Дата: 07.10.2020
Українська література
Тема уроку: Панас Мирний "Хіба ревуть воли, як ясла повні"
Завдання для учнів:
1. Пригадайте сюжет. Перегляньте відео
2.Опрацюйте матеріал на с.47-50
2. Заповніть картку

__________________________________________________________


Дата: 16.03.2020
Українська література
Тема уроку: Володимир Винниченко «Момент». Поєднання реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить – частинка вічності)

Завдання для учнів:
1.     Прочитати новелу «Момент» (с.191-202)
2.     Переглянути кінофільм «Момент»  за однойменною новелою В.Винниченка

3.     Опрацювати матеріал на с. 202-203 та заповнити паспорт твору.

4.     Запитання надсилати на електронну адресу

bodashechka@ukr.net



______________________________________________________________






Дата: 20.03.2020
Українська мова
Тема уроку: Навчальні тестові завдання. Підготовка до ЗНО

Завдання для учнів:


Тестування
1.       М’який приголосний є  в кожному слові рядка
А кінь, щука, діжка
Б піна, поміркований, віра
В явір, сіль, дятел
Г фільм, місто, стіл
2.       Другий склад наголошений у слові
А листопад
Б випадок
В вимога
Г разом
Д вірші
3.       Правильно узгоджено прикметники з іменниками в рядку
А поважна фрау, рожевий фламінго, повна невдаха
Б батькова дриль, сонячний Баку, центральна авеню
В неслухняний хлоп’я, малий нечупара, чорний вуаль
Г каштанові волосся, глибокий Онтаріо, архітектурне бароко
Д героїчна УПА, вимоглива вчитель, мереживна тюль
4.       Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку, окрім
А Андріївна, Ігорівна, Іллінічна
Б Сергійович, Савович, Юхимівна
В Валентиніївна, Петрович, Олегівна
Г Якович, Олексієвич, Григорівна
5.       Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А довжелезні ший, найбільш привітний, модніший
Б найменш вологий, самий чудовий, більш лагідний
В найсамотніший, найгостріший, розумніший
Г найяскравіший, щонайзручніший, дорожчий над усе
6.       Правильною є відмінкова форма числівника
А Двохстам п’ятдесяти шести
Б двомастами шістдесятьома сьома
В трьохсот семидесяти трьох
Г двохста п’ятдесяти шести
7.       Граматично правильна відповідь на запитання «Котра година?»
А рівно дванадцять
Б десять хвилин шостої
В три години десять хвилин
Г десять хвилин по шостій
8.       Правильно утворено форму наказового способу
А ходити – ходімте
Б розвивати – розвиваймо
В зберегти – збережемо
Г відповідати – давай відповідати
9.       Через дефіс потрібно писати усі прислівники в рядку
А бозна\куди, врешті\решт, кінець\кінцем
Б навіки\віків, пліч\о\пліч, по\латині
В з\давніх\давен, плече\в\плече, по\четверте
Г як\не\як, по\двоє, будь\коли
10.   Редагування потребує речення
А Урахувавши досвід попередників, можеш уникнути багатьох помилок.
Б Довідавшись про щось першим, обов’язково поділюся з друзями.
В Будь готовий до труднощів і зневіри, будуючи повітряні замки.
Г Розв’язуючи задачу, спочатку вона здалася мені дуже складною.
Д Усвідомлюючи наслідки власних учинків, дій відповідально                                                         
11.   Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.
Вид односкладного речення
1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 називне
4 безособове
Приклад речення
А А за вікном майже весна!
Б Так хочеться жити в тебе в полоні…
В Обійми мене, обійми так лагідно і не пускай…
Г Без війни не плачуть, без біди не кличуть.
Д Яскраві зорі рідної землі!
12.   Розділові знаки правильно розставлено в реченні
А Отут серед цвіту, здається: що якби людина навчилася мудрості в дерев, то не була б ворогом самій собі й природі.
Б Сонце вже котилося на захід, над полями здіймалася легка пара, у небі, як листя осики, тріпотіли крильцями жайворонки, зеленим соком пашіли трави, — у які причепурилися горбки.
В Уявімо що світ, який нас оточує — це поле, а слова, які називають предмети навколишнього світу — рослини на цьому полі.
Г Проміння ламалося в хвилі, блищало, миготіло, рябіло наче хто сипонув на воду блискучими іскрами.

Д Високо поросло розкішне дерево вгору, укриваючи холодком зелену землю, на котрій, чіпляючись колосками за гілки, буяє розкішна рослина.                     Відповіді на тестові завдання надсилати на електронну адресу  bodashechka@ukr.net      до 22.03.2020.                   
_____________________________________
Дата: 23.03.2020
Українська література
Тема уроку: Леся Українка «Contra spem spero!»
Завдання для учнів:
1.     Опрацювати теоретичний матеріал (с.212). Записати в зошит основні ознаки неоромантизму в доробку Лесі Українки.
2.     Прочитати поезію (с.214)
3.  Переглянути відеоурок. За матеріалами уроку укласти конспект.
4.   Вивчити поезію напам’ять.
5. Створити асоціативний малюнок за змістом поезії (за бажанням). Творча робота буде оцінена додатково.

Укладений конспект надсилати на електронну адресу bodashechka@ukr.net до 27.03.2020
______________________________________________________

Дата: 24.03.2020
Українська мова
Тема уроку: Розрізнення прислівників і співзвучних сполук. Правила написання прислівників.
Завдання для учнів:
1.     Опрацюйте теоретичний матеріал.
Увага! Слід відрізняти прислівники, складені з прийменників або часток і різних частин мови, від прийменників або часток та іменників, прикметників тощо, коли останні зберігають у реченні свої функції як окремі частини мови, отже, і пишуться окремо.
Пор.:   Він повернув убік і Ударив у бік.
2.     Запишіть речення. Усно поясніть правопис виділених слів.
Спочатку це не було ясно. - З початку розмови вони зрозуміли вашу думку.
Прочитай вірш напам’ять. - На пам’ять він подарував мені книжку.
Всередині щось дуже заболіло. - Це правило шукай у середині розділу.
Хлопці домовилися йти всі вкупі до міста. - У купі піску гралися діти.
Зауважую вам востаннє. - Вони постукали в останнє вікно.
3. Укажіть рядок, у якому немає слів з орфографічними помилками.
А) Пасажир сів востаннє купе.
Б) Школяр вивчив вірші на пам'ять.
В) Якщо напам’ять свою не покладаєшся, то краще запиши адресу.
Г) Зверху ревла вода, внизу кипіла хвиля.
 4. Перегляньте відеоурок
5. Виконайте вправу (письмово)
Запишіть прислівники, знімаючи риску. За потреби звертайтеся до словника
Хтозна/скільки, ані/звідки, коли/небудь , по/батьківськи, по/маленьку, по/твоєму, десь/інде, все/одно, видимо/невидимо, по/нашому, по/трохи, по/мисливськи, рано/вранці, сила/силенна, зроду/віку, по/польськи, до/щенту, на/весні, до/речі, на/вхрест, в/основному, в/цілому, з/висока, на/четверо, по/своєму, з/верху, на/пам’ять, уві/сні, на/жаль, на/вшпиньки, з/середини, за/панібрата.

 _______________________________________________________
Дата: 27.03.2020
Українська література
Тема уроку: Леся Українка «Слово, чому ти не твердая криця»
Завдання для учнів:
1.     Опрацювати теоретичний матеріал (с.215-216). Записати в зошит основну ідею поезії.
2.     Прочитати поезію (с.216).
3.     Розглянути таблицю
Жанр
Громадянська лірика
Тема
Звернення до слова, як до могутньої зброї в руках людини
Ідея
Уславлення міцної зброї, тобто слова, яке в умілих руках перетворюється на меч. Лірична героїня звертається до слова, як до єдиного, що може її захистити, чим вона може домогтися справедливості
Римування
Парне
Віршовий розмір
Дактиль
Епітети
Твердая (криця); гострий, безжалісний (меч); вражі (голови); щира, гартована (мова); (зброя) іскриста; невідомих (братів); месники (дужі); хворі (руки)
Метафори
Зброя „іскриста”, „єдиная зброя”, „меч на катів”, „щира, гартована мова”
Коментар
У першій строфі поезії письменниця звертається до слова, яке повинне підіймати народ на боротьбу, а отже, „здіймати вражі голови з плеч”. А наступна строфа — це по суті аналіз „своєї письменницької громадянської позиції”, поетеса ніколи не видобувала фальшивих нот зі своєї ліри для боротьби з ворогом, гартувала слово кров'ю власного серця. Це добре передано за допомогою алітерації — звукових повторів. Третя строфа — переконання в доцільності своєї письменницької праці, адже її слова приносять людям утіху. У наступній строфі — думка, що її „слово” може стати „кращим мечем на катів”. Дві останні строфи сповнені радісним переконанням: гартоване кров'ю серце, щире, вистраждане всім життям, художнє слово стає міцною зброєю лише тоді, коли його візьмуть дужі месники, задля яких вона й гартує цю свою зброю.

4.     Виписати з поезії строфу (чотири рядки), що вас найбільше вразила.


____________________________________________________________________
_______________________________________
Да
_____________________________________________________
Дата: 07.04.2020
Українська мова
Тема уроку: Контрольне есе
Завдання для учнів:
Написати на подвійних аркушах контрольне есе на тему:"Плюси та мінуси дистанційного навчання" 
(Прикладом з літератури можуть бути такі твори: 
Т.Шевченко «І мертвим, і живим…», І. Карпенко-Карий «Хазяїн», О. Кобилянська "Valse Mélancolique", афоризми Г.Сковороди тощо )

Фото контрольних робіт надсилати на електронну адресу
bodashechka@ukr.net до 11.04.2020.  Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!

__________________________________________
Дата: 10.04.2020
Українська мова
Тема уроку: Тренувальні вправи. Підготовка до контрольної роботи
Відеоурок буде проведено об 11.00.

_____________________________________

Дата: 10.04.2020.
Українська література
Тема уроку: Леся Українка «Лісова пісня». Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі особистості, дійсністю і мрією.
Завдання для учнів:
1.     Прочитайте матеріал на с.222-227.  Укладіть короткий конспект.
2.     Подивіться фільм за мотивами драми-феєрії Лесі Українки. Безумовно, він вас вразить.

Приємного перегляду!


________________________________________________
Дата: 17.04.2020
Українська мова
Тема уроку: Іменник. Рід іменників
Відеоурок буде проведено об 11.00.







__________________________________________________________


Дата: 21.04.2020
Українська мова
Тема уроку: Рід іменників
Завдання для учнів:
1.     Перегляньте відео


2.     Опрацюйте теоретичний матеріал
Прочитайте й перекажіть статтю з посібника Євгенії Чак «Чи правильно ми говоримо?».  Випишіть слова, що мають паралельні родові форми.
Зал, зала. Слова запозичені. Слово зал утворене від німецького der Saal (чоловічий рід), а зала — від французького la salle (жіночий рід). Наприклад: «Я сидів у читальному залі коло відчиненого вікна і, замість того, щоб готуватися до практичного заняття з діалектології, блукав поглядом по верхівках ялин, що росли в інститутському дворі» (Є. Гуцало). «З трьох дверей, що йшли — одна просто до зали, ліва в кімнату його учня — Васі, права в Лідину, нісся регіт, галас, розмова...» (В. Винниченко). «Платоне, а йди сюди! — покликала красуня пана, що йшов поважно залою. — Мій чоловік» (В. Шевчук). «Функціональним та композиційним центром палаців урочистих подій є обрядова зала, інтер’єр якої співзвучний змістові обрядових дій» (Із журналу).
Отже, наявність двох форм — чоловічого і жіночого роду — можна пояснити впливом мови-джерела, з якої слово запозичене.
У сучасній українській мові варіант чоловічого роду (зал) уживають частіше, ніж жіночого (зала).
Довідка: африкат — африката; банкнот — банкнота; довіра — довір’я; цебер — цебро; жираф — жирафа; змій — змія; манжет — манжета; мозоль — мозоля; мотузок — мотузка; оазис — оаза; плацкарт — плацкарта; спазм — спазма; сусід — сусіда тощо; дрож, купіль, фальш, харч ж. р. і ч. р.

3.     Визначте, чи  правильно вжито іменники чоловічого і жіночого роду та узгоджені з ними слова. Запишіть, виправляючи, де це потрібно, граматичні помилки.
1.У вас нежить? Краплі від нежиті можна придбати в найближчій аптеці міста.
2. У вас болить голова? Поспішайте до нашої аптеки. У нас найдешевші ліки від мігрені та головної болі.
3. Дермазол – найкращий шампунь від лупи.
4. Обережно,зла собака.
5. Купи гарну тюль та штори.
6. Нова туш Maybelline без воску відтепер в Україні.
7. Увага! Спалах корі в Україні.
8. Як знайти свій путь у житті?
9. Дриль ударна – це надійний, багатофункціональний професійний інструмент.
10. У квітні НБУ вже викупило на міжбанку понад 1,3 мільярда доларів.
11. Скільки коштує відправка цінної бандеролі поштою?
12. Чи є шкідливим вплив аерозолі на людину?
Фото виконаного в зошиті  завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net  до 23 квітня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!

____________________________________________________________

_______________________________________________________________
Дата: 24.04.2020
Українська мова

Тема уроку: Рід та число іменників. Відмінювання іменників І та ІІ відміни.
Відеоурок буде проведено об 11.00.
Домашнє завдання:
1. Запишіть іменники, поставивши їх в орудному відмінку однини
Екзотика,  каша, будівля, азбука, єхидна, миша, ерудиція, огорожа, мишка. Дощ, вітер, кінь, гість, гай, аркуш, буревій, ліцей, вантаж.
2. Запишіть іменники, поставивши їх у давальному відмінку однини.
Галина, Марина, Ольга, ріка, лисичка, завірюха, лижа, муха, миша.
_______________________________________________________________
Дата: 27.04.2020
Українська література
Тема уроку: Микола Вороний «Блакитна панна»
Завдання для учнів:
1.     Опрацювати теоретичний матеріал (с.229-239)
2.     Переглянути відеоматеріал.

     На основі відео та матеріалу підручника дайте відповіді на питання:
1)    5 фактів про Миколу Вороного ….
2)    Символізм – це…
3)    ОзнАки символізму ….
4)    Який цикл поезій відкриває вірш «Блакитна панна»?
5)    Рід, жанр, різновид лірики, мотив поезії «Блакитна панна» …
6)    На що схоже специфічне розміщення рядків у строфах «Блакитної панни»?
7)    Арабески –це…     Камеї – це…     Фрески – це …
 Фото виконаного в зошиті  завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net  до 29 квітня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!

______________________________________________________

Дата: 28.04.2020
Українська мова
Тема уроку: Складні випадки відмінювання іменників
Завдання для учнів:
1.     Перегляньте відео

2.     Опрацюйте теоретичний матеріал


3.     Виконайте домашнє завдання
1.     Запишіть усі словосполучення, виправляючи, де це потрібно, помилки.
Прикрасити тюллю, смачною кашою, наваристим борщем, блискучим золотом, глибокою кручою, приїхати зі Львову, солодкого цукра, місяця листопаду, зимового вечора, високого парубка, лапатого сніга, відомого університета, широкого Дінця, повноводого Інгула, білого тюльпану, пишного бузку, високого дубу, солодкою грушею, солодкою черешньою, холодного свинцю, цінного долара, одного діаметру, тихого дзвону, відомого колегіума, далекого Кавказа.
2.     Запишіть речення. Допишіть відмінкове закінчення у виділених іменниках.
Побудувати з камен… .
Не лишити жодного камен… .
Мер міста Ванкувер… .      
Територія острова Ванкувер… .
Фото виконаного в зошиті  завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net  до 29 квітня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!
_________________________________________________________________
Дата: 04.05.2020-08.05.2020
Українська література
Тема уроку: Микола Вороний «Блакитна панна», «Інфанта»
Завдання для учнів:
1.     Виразно читати  поезію «Інфанта»
ІНФАНТА
Різьблю свій сон... От ніби вчора ми
Зійшлись,— і стріча та жива.
На землю тканками прозорими
Лягли осінні дерева.

Акордами проміннострунними
День хвилював і тихо гас.
Над килимами вогнелунними
Венера кинула алмаз.

У завивалі мрійнотканому
Дрімала синя далеч
інь,—
І от на обрії туманному
Замиготіла ваша тінь.

Дзвінкою чорною сильветою
Вона упала на емаль,
А поза нею вуалетою
Стелився попелястий жаль.

Ви йшли, як сон, як міф укоханий,
Що виринає з тьми століть.
Вітали вас — мій дух сполоханий,
Рум’яне сяйво і блакить.

Бриніли в серці домінантою
Чуття побожної хвали,
Коли величною інфантою
Ви поуз мене перейшли.

Ви усміхнулись яснозоряно
Холодним полиском очей,—
І я схилився упокорено,
Діткнутий лезом двох мечей.

Освячений, в солодкій муці я
Був по той бік добра і зла...
А наді мною Революція
В червоній заграві пливла.
Словникова робота
- Інфанта –  титул принцеси королівського дому в Іспанії і Португалії; особа, яка має такий титул
- Домінанта – головний пануючий принцип, ідея, ознака; найважливіша складова частина.
- Зверніть увагу на створені автором неологізми.
( проміннострунними, вогнелунними, мрійнотканому, сильвета, вуалета).
Домашнє завдання. Повторити тему "Життєвий і творчий шлях Миколи Вороного", вивчити напам′ять «Блакитна панна»
____________________________________________________________
Дата: 05.05.2020
Українська мова
Тема уроку: Особливості відмінювання іменників ІІІ відміни
Завдання для учнів:
1.     Опрацюйте теоретичний матеріал
     У формі орудного відмінка однини перед закінченням -ю в позиції
між двома голосними іменників жіночого роду ІІІ відміни:
 ожеледдю, сповіддю, маззю, памороззю, педаллю,
геранню, гортанню, іпостассю, м’якоттю, пам’яттю,
міццю, подорожжю, північчю, ніччю розкішшю.
Примітка. Проте при збігові двох різних приголосних подовження не відбувається: нехворощю (буква щ (ща) завжди позначає два
звуки [шч]), жовчю, Керчю, фальшю, праведністю, начитаністю,
поміркованістю, богобоязливістю, цікавістю, честю, матір’ю,
кров’ю, любов’ю.

2.     Виконайте домашнє завдання
Запишіть іменники, поставивши їх в орудному відмінку однини
Радість, мужність, піч, матір, вермішель, галузь, мить, річ, совість, гордість, кров, заповідь, мазь, порядність, вісь.
Провідміняйте слова піч, любов, порядність.
__________________________________________________________________
Дата: 12.05.2020
Українська мова
Тема уроку: Особливості кличного відмінка
Завдання для учнів:
1.     Перегляньте відео




2.     Виконайте домашнє завдання
Поставте в кличному відмінку слова.

Пані вчителька, мрія, Іван Семенович, Микита, Тетяна, Дмитро, Максим, сестра, Василина, Остап, Петро Іванович, братик, Валерія Петрівна, Олег Іванович, кіт, котик, киця, Валерій Миколайович, Ігор, син, професор, лікар, Настя, Андрій, Анастасія, кохана дівчина, люба дружина, брат, сестра, бабуся.
Фото виконаного в зошиті  завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net  до 14 квітня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!
____________________________________________________________

Дата: 15.05.2020.
Українська література
Тема уроку: Олександр Олесь «О слово рідне! Орле скутий!..»
Завдання для учнів:
1.     Перегляньте відеоурок.


2.     На основі матеріалу відеоуроку дайте відповіді на запитання:
1)    Справжнє прізвище Олександра Олеся…
2)    Чим міг похвалитися одинадцятирічний Сашко?
3)    Що вплинуло на формування національної самосвідомості поета?
4)    Як народився псевдонім Олесь?
5)    Перша збірка поета має назву …
6)    Як назвав Іван Франко Олександра Олеся?
7)    Чому Олександр Олесь належить до письменників-емігрантів?
8)    Періоди творчої діяльності поета …
9)    Жанр твору «О слово рідне! Орле скутий!..»
10)          У якій формі написано поезію?
11)          Випишіть з поезії епітети.
12)          Ідея поезії «О слово рідне! Орле скутий!»
13)          Символом чого є рідне слово?
14)          Як ви розумієте думки: «Слово – меч народу. Без мови немає нації»
Відповіді надсилайте на електронну адресу bodashechka@ukr.net
_______________________________________
Дата: 15.05.2020
Українська мова
Тема уроку: Іменник. Повторення та узагальнення вивченого
Відеоурок буде проведено об 11.30.



___________________________________
Дата: 18.05.2020.
Українська література

Дата: 29.05.2020
Українська література
Тема уроку: Література для читання на літніх канікулах
Завдання для учнів:
Майбутнім одинадцятикласникам
Література для читання на літніх канікулах
1.    Валер’ян Підмогильний «Місто»
2.       Остап Вишня “Моя автобіографія”,“Сом”.
3.       Микола Куліш  «Мина Мазайло».
4.       Олександр Довженко «Зачарована Десна».
5.       Ліна Костенко «Маруся Чурай».
6.       І.Багряний «Тигролови» .
7.       Юрій Яновський «Майстер корабля»
Твори для вивчення напам’ять:
1.       Павло Тичина  “О панно Інно…”, «Ви знаєте, як липа шелестить», «Пам’яті тридцяти».
2.       Дмитро Павличко «Два кольори».
3.       Василь Стус «Як добре те, що смерті не боюсь я…».
4.       Андрій Малишко «Пісня про рушник».
5.       Василь Симоненко «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти - людина...».
6.       Ліна Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать».
7.       Максим Рильський «У теплі дні збирання винограду…»
8.       Володимир Сосюра «Любіть Україну».
І пам’ятайте:

«Люди перестають мислити, коли перестають читати» (Д. Дідро)
_________________________________________________________
Дата: 29.05.2020
Українська мова
Тема уроку: Повторення вивченого
Завдання для учнів:

Перегляньте відео

Дякую моїм учням за неймовірний навчальний рік!!! 
Будьте щасливими! Чудового вам літа! Нехай скрізь лунає українська мова!

__________________________________________________________



Класифікація приголосних звуків

За участі голосу й шуму приголосні звуки поділяють на:
·         Сонорні — (лат. sonorus — «звучний») — приголосні, при творенні яких голос переважає над шумом.
Сонорні:
 [м], [в],  [н], [н'], [л], [л'], [р], [р'], [й]

Щоб запам’ятати сонорні звуки:
 Ми винили рій.
·         Шумні — приголосні, що творяться за допомогою голосу й шуму. Залежно від наявності голосу, вони поділяються на:
·         дзвінкі — у цих звуках шум переважає над голосом
·         глухі — ці звуки складаються тільки з шуму
Дзвінкі
Глухі
[б]
[п]

[д], [д']
[т], [т']

[ж]
[ш]

[з], [з']

[с], [с']
[дж]
[ч]

[дз], [дз']
[ц], [ц']

[ґ]

[к]
[г]

[х]

[ф]
                                               
За твердістю і м'якістю приголосні звуки поділяються на:
М'які приголосні: [д'], [т'], [н'], [дз'], [ц'], [з'], [с'], [й], [л'], [р']
Щоб запам’ятати м’які приголосні звуки :
Де ти з'їси ці лини + дз, р                   

Немає коментарів:

Дописати коментар