Тема: Контрольний докладний письмовий переказ публіцистичного стилю із творчим завданням.
Завдання:
Прочитайте текст двічі. Письмово перекажіть близько до тексту. Доповніть переказ власними роздумами про важливість пізнання себе та вибір професії за покликанням (не менше 100 слів).
Як знайти своє покликання
Невдовзі кожен з нас має обрати фах, який має визначити долю. Як же страшно помилитися у виборі майбутньої професії! Саме цей вибір для плину нашого життя цілком може стати вирішальним.
Ви помічали, як багато навколо нас халтурників і невмійків? Якщо невмійко – це той, хто чогось не вміє, але може ще колись навчитися, то халтурник – це людина, усвідомлено байдужа до своєї праці. Халтурник – це безвідповідальний і ледачий ремісник, який так і не став і вже не стане майстром.
Кажуть, що майстер – це той, хто знайшов своє покликання у праці. А ще кажуть, що справжнього майстра характеризують три ознаки. Перша – це високе професійне вміння, володіння тими прийомами, які забезпечують щонайвищий рівень роботи. Друга ознака – це творче ставлення до праці, своєрідний і неповторний “почерк”. Це те, що все виконане майстром робить неповторним, а самого майстра – незамінним. І, нарешті, третьою ознакою справжнього майстра є його прагнення прислужитися людям, бути їм по-справжньому корисним.
Ви можете заперечити: хіба ота корисність така вже необхідна? Навчився щось робити вправно, то й роби! Аби платили побільше. Та виявляється, все не так просто. Якщо праця майстра не є корисною людям, то й майстерність виявиться позбавленою смислу, навіть може суперечити інтересам людей, стати аморальною.
Кому спаде на думку визнати майстром кишенькового злодія? Або славетного шахрая, “великого комбінатора” Остапа Бендера? Або здібного вченого – героя роману Герберта Уеллса “Людина-невидимка”, який і не думав про те, щоб його відкриття стало для людей корисним.
Знайти своє покликання – значить виявити себе у праці, яка найкраще відповідала б складові душі, нахилам, здібностям. Пам’ятаєте ідею “сродної праці” Григорія Сковороди?
Самим лише навчанням створити майстра неможливо. Необхідна гармонія особистості з обраною професією. Тобто відповідність того, чого людина прагне, з тим, на що ця людина спроможна.
Як було б прикро поповнити собою лави узаконених дипломами немайстрів! Щоб цього не сталося, потрібно одне: правильно обрати професію, відчувши своє покликання. А для цього необхідно навчитися правильно оцінювати себе. Це тільки на перший погляд просто, а насправді – немає нічого складнішого. Отже, пізнай себе – і знайдеш своє покликання!
Роботу прикріпіть в ЄШ.
Дата: 13.10.2022 (1)
Самостійна робота
1. Заповніть літературний паспорт твору "Слово про похід Ігорів"
Рід:
Жанр:
Літературний напрямок:
Персонажі:
Сюжет:
Проблематика:
Випишіть 15 ключових, на вашу думку, цитат з твору.
2. Запишіть свої роздуми щодо "золотого слова" Святослава.
Виконане завдання додайте в ЄШ до 14.10.2022.
Дата: 13.10.2022
Тема уроку: Григорій СКОВОРОДА. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. «De libertate»
Провідні мотиви: критика української еліти, яка зневажає український народ, і заклик до соціального примирення заради відродження нації.
3.Опрацюйте матеріал на с. 224-226. Укладіть короткий конспект.
4. Перечитайте послання вдруге. Випишіть ключові цитати (не менше 10).
Дата: 23.03.2020
Українська література
Тема уроку: Тарас Шевченко «І мертвим , і живим, і ненарожденним…». Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього.
Завдання для учнів:
1.Перечитайте послання.
2.Перегляньте відеоматеріал. https://www.youtube.com/watch?v=DWmhzmyJIYA 3. Зробіть невеликий конспект переглянутого відеоуроку. 4. Вивчіть фрагмент (на вибір). Відео, де ви розповідаєте вивчені напам'ять поезії, можете надсилати на Viber 0666949355. Ваш талант, уміння декламувати, бажання вчитися та творчість буде оцінено!
3.Записати речення в зошит. Підкреслити
граматичні основи. До кожного речення накреслити схему. Вказати види зв’язків у реченні. Завдання
виконати за зразком.
Зразок:
1.Дерево на противагу воді не
витримувало вічності руху, воно вмирало під людськими ногами, під колесами й
кінськими копитами, в ньому щезали живі соки, воно біліло, виснажувалося,
ставало крихким, дошки настилу проломлювалися, міст зяяв чорними отворами,
крізь які знизу ласо прозирала ріка, але тоді мостищанські теслі без про гайки тягли
нові дошки і, не припиняючи руху по мосту, лагодили настил, пускали перехожих і
повози стороною на короткий час.
2.Вільно й широко розляглися зелені
поля; не тіснили їх похмурі ліси, не давили високі гори, і далеко-далеко сягало
око вподовж ланів та невеликих гайків, що зеленими вершечками виглядали з ярів
та балок.
Фото виконаного в зошиті завдання обов’язково надіслати на електронну
адресу bodashechka@ukr.net !!!
Тема уроку: Тарас Шевченко. ."Лірика періоду арешту й заслання і після повернення з нього. "Доля", "Росли укупочці, зросли"...
Завдання для учнів:
1.Прочитайте матеріал підручника (с.239-244). Укладіть короткий конспект. Фото виконаного в зошиті завдання надcилайте на електронну адресу bodashechka@ukr.net !!! 2. Прочитайте поезії "Доля", "Росли укупочці, зросли" 3. Вивчіть поезію "Доля" напам'ять.
4.Напишіть свої роздуми щодо долі
героїнь творів «Катерина» та «Наймичка». Чия доля вас вразила більше?
5.Фото виконаного в зошиті
завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net до 12 квітня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!
______________________________________________
Дата: 07.04.2020
Українська мова
Тема уроку: Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі
на морально-етичну або суспільну тему
Повідомлення — один з жанрів усного
висловлювання; невеликий за обсягом твір на певну тему в публіцистичному стилі,
призначений для публічного виголошення.
Джерелом для
повідомлення в публіцистичному стилі може бути:
інформація
про події, яку подають ЗМІ;
власні спостереження за фактами і явищами
суспільного життя;
інформація в Інтернеті;
література.
Структура повідомлення
1.Вступ (зацікавлення,
створення необхідного настрою).
2.Основна частина
(наявність доказів на користь власної позиції, наведення переконливих фактів,
прикладів).
3.Висновки (узагальнення
положень основної частини, спонукання аудиторії до дискусії, виголошення
заклику тощо).
Алгоритм підготовки повідомлення
Вибір теми й визначення мети повідомлення → збір
інформації → структурування матеріалу → створення повідомлення.
Завдання для учнів:
Серед запропонованих тем
виберіть ту, яка вас найбільше хвилює. Складіть і запишіть у зошит тези для
повідомлення на вибрану тему.
Орієнтовні теми
1.Життєві цінності
сучасника.
2.Мова українського
телебачення.
3.Люди, що створили себе
самі.
4.Молодіжний сленг як мовне
явище.
5.Проблеми екології і ми.
Фото виконаного в
зошиті завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net
до 09 квітня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!
_____________________________________________
Дата: 09.04.2020
Українська мова
Тема уроку: Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку Відеоурок буде провелено 09 квітня об 11.00. Домашнє завдання: Записати речення в зошит. Підкреслити усі члени речення. Накреслити схему. Вказати види зв’язків у реченні.
Весняне
сонце, що весело посміхалося з голубої бані й кокетливо жбурляло на брук своє
золоте проміння, остаточно зачарувало всіх: святкова публіка весело пливла по
асфальтових тротуарах і, шмигаючи своїм строкатим вбранням, безтурботно
шелестіла симпатичним міським гомоном.
Фото виконаного в зошиті завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net до 11 квітня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!! ____________________________________
Дата:13.04.2020
Українська література
Тема уроку: Біблія в житті Т.Г.Шевченка. Тарас Шевченко «Ісаїя. Глава 35»
Завдання для учнів:
1.Перегляньте відеоурок та коротко
занотуйте важливий матеріал.
2.Підготуйтеся до контрольної роботи за
творчістю Тараса Шевченка.
Тема уроку: Складне речення з різними видами
сполучникового й безсполучникового зв’язку
Завдання для учнів:
1.Записати речення в зошит. Підкреслити
граматичні основи. До речення накреслити
схему. Вказати види зв’язків у реченні.
1 варіант виконують такі учні: Михайлова Д., Скарбова К., Дороганич С., Бричка С.,
Хомяченко К.
А ті двоє, що знайшли
одне одного в людському вировинні, безжурно блукали по Києву, ходили в пущі,
плавали за Дніпро і за Десну, збирали ягоди в лісах, слухали пташиний щебет;
Сивоок знаходив небачені сині квітки і дарував Ярославі, давня його пристрасть
до втеч зродилася знов у крові, він ладен був утекти від усього, аби лиш
належали йому оці нестерпно сірі до сизості очі, оці розхилені уста, оця
ніжність, од якої заходилося його серце. (за П.Загребельним)
2 варіант (для решти учнів)
Не треба довго стояти перед цими мозаїками, бо нічого вони не
скажуть, а тільки вранішня зоря може прошепотіти його ім'я, сховане століттями,
або продзвенить воно в золоті променів незгасного сонця над прадавнім Києвом. (за
П.Загребельним)
Фото виконаного в
зошиті завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net
до 16 квітня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!
______________________________________________
_______________________________________________
Дата: 21.04.2020
Українська мова
Тема уроку: Розділові знаки у складному реченні
з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку
Завдання для учнів:
1.Записати речення в зошит. Поставити
пропущені розділові знаки. Підкреслити граматичні основи. Накреслити схеми. Вказати
види зв’язків у реченнях.
Та знаю у талих протоках
і мій починається шлях що піде землею в широких і щирих піснях.
Забриніли бруньки на
вишнях заяснішали дальні далі і в гаю крізь траву торішню спалахнули свічки
конвалій.
Я знов пригадую весну
свою хлоп’ячу що квітла у вітрах в донецькій далині і вчителя свого лице я бачу
і п’є душа моя слова його ясні.
2.Підготуватися до самостійної роботи.
Фото виконаного в
зошиті завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net
до 23 квітня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!
Фото виконаного в
зошиті завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net
до 29 квітня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!
2. Користуючисьматеріалами відео, напишіть характеристику 2-3 персонажів (на вибір).
Розгляньте опорну карту. Запишіть 5-6 важливих фактів у зошит.
Фото виконаного в зошиті завдання обов’язково надішліть на електронну адресу bodashechka@ukr.net до 6 травня 2020. Роботи, надіслані пізніше, перевірятися не будуть!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар